Nieuw: Lyseo I van Bürstner, de huiselijke Integraal in het middenprijssegment

Net op tijd voor de start van het seizoen presenteert Bürstner de nieuwe volledig Integraal Lyseo I op basis van de Fiat Ducato en dicht daarmee het gat in het middensegment. Hoogwaardige uitrusting, een huiselijk interieurconcept en een hoge ergonomie kenmerken deze nieuwe serie van Bürstner.

Kehl. "Hij moet geschikt zijn voor alle seizoenen, huiselijk en zeer ergonomisch voor doelgroepen die gewend zijn aan comfort", enthousiasmeert Jens Kromer, CEO van Bürstner GmbH & Co. KG.

Vanaf modeljaar 23 zal de nieuwe Lyseo I verkrijgbaar zijn in 5 verschillende indelingsvarianten, alle standaard ontworpen voor maximaal 4 personen (zit- en slaapplaatsen) en uitgerust met een comfortabele stahoogte van 1,98 meter. Het basischassis is de Fiat Ducato 2.3 Mjet met 140 pk automatische transmissie, grote voorruit, geïntegreerd LED-dagrijverlichting, busspiegels, linkse cabinedeur en draaibare stoelen met hoogte- en kantelverstelling.

In het interieur scoort de nieuwe Lyseo I met een huiselijk interieurconcept: meubelfronten in het hout uni decor Sandy Grey en 5 bekledingsvarianten zijn beschikbaar. Slaapcomfort wordt ervaren in het elektrisch bediende hefbed met lattenbodem boven de bestuurderscabine. Het aangepaste mechanisme verhoogt en verlaagt het bed parallel aan de voorruit en biedt zo extra leef- en opslagruimte. Ook de eenpersoonsbedden (I 690 G, I 726 G en I 727G) met ergonomisch geplaatste treden en de hoogwaardige koudschuimmatrassen inclusief lattenbodem zijn comfortabel. Door de praktische schuiffunctie tussen de bedden kan het ligoppervlak worden verbreed. Het queensbed (I 736) kan als optie ook elektrisch in de hoogte versteld worden.

Afhankelijk van de indeling biedt Bürstner verschillende oplossingen. Bijvoorbeeld met achterzitkamer (I 744) d.w.z. een grote, comfortabele hoekzitgroep met functioneel dressoir en draaibaar tafelblad, ruimte voor een 32'' TV-toestel, schuifdeur en standaard hefbed boven de zitkamer. Of als variabele couch-couch oplossing (I 727 G en I 736) in het voorste gedeelte van de camper.

De keuken van de Lyseo I is uitgerust met grote lades en kasten met soft-close functie. Er is voldoende opberg- en bruikbare ruimte en een 145 L koelkast incl. 15 L vriesvak, standaard. De optioneel verkrijgbare accessoires zoals de triplex oven en de afzuigkap maken de keukenuitrusting compleet.

De Lyseo I biedt 2 verschillende badkameroplossingen. De Vario badkamer (I 690 G + I 726 G) met verlichte spiegel, draaibare scheidingswand en daarachter een grote douche. En de afscheidbare badruimte (I 727 G, I 736 G en I 744) met grote, aparte douche, verlichte doucheconsole en aparte toiletruimte.

"Om ervoor te zorgen dat ook kopers die gewend zijn aan comfort zich thuis voelen in de Lyseo I, zijn de ingangen naar de badkamer, het bed en het woongedeelte bijzonder ruim ontworpen", voegt verkoopmanager Markus Pangerl toe. "Schappen en opbergvakken zijn gemakkelijk toegankelijk en ergonomisch ingedeeld, zelfs achterin. Dit zijn belangrijke koopcriteria voor kopers die gewend zijn aan comfort," zegt Pangerl. Het voertuig heeft standaard een doorlopende Thermo-Floor functionele dubbele bodem. Hij biedt niet alleen een zeer goede isolatie, maar ook veel gemakkelijk toegankelijke bergruimte. Dit betekent dat de Lyseo I ook goed is uitgerust voor koudere seizoenen. De klant kan een warmwaterverwarmingssysteem als optie bestellen. Een brede gaskast op ergonomische hoogte maakt het laden van het voertuig gemakkelijk. Met de Bürstner service-unit kunnen alle technische parameters op elk moment worden gecontroleerd.

5 comfortabele indelingsoplossingen

I 690 G: 698 cm lang, eenpersoonsbedden achterin, L-vormige zitgroep, TV-plaats in het ingangselement en Vario-badkamer, evenals een linnenlade onder het linker eenpersoonsbed.

I 726 G: 736 cm lang, eenpersoonsbedden achter, Vario-bad, extra hoge linnenkast, linnenlade onder het linker eenpersoonsbed, L-zitgroep

I 727 G: 736 cm lang, ook eenpersoonsbedden achteraan, couch-couch woonruimte oplossing incl. insteekzitjes voor 3e en 4e zitplaats, TV-plaats boven de koelkast, badruimte met aparte douche

I 736: 736 cm lang, met queensbed achterin dat van beide kanten toegankelijk is, couch-couch woonruimte oplossing incl. insteekzitjes voor 3e en 4e zitplaats, TVplaats boven de koelkast, badruimte

I 744: 736 cm lang, standaard met elektrisch bediend 2e hefbed, 2e woongedeelte als L-zitbank met sideboard en draaibare tafel voor, 5e zitplaats optioneel, badruimte

Harmony Line uitrustingsvariant

Zoals bij alle Bürstner camperseries kan ook bij de Lyseo I een extra Harmony Line pakket worden besteld. Het omvat 16'' lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel, Traction Plus, Premium XL opbouwdeur incl. centrale vergrendeling, lichtpakket, Midi Heki dakluik en nog veel meer.

De Lyseo I zal naar verwachting vanaf de herfst van 2022 verkrijgbaar zijn bij geselecteerde Bürstner-dealers. Hij zal voor het eerst worden tentoongesteld op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf in Hal 6, Stand D03.

Persbericht: Nieuw: Lyseo I van Bürstner, de huiselijke Integraal in het middenprijssegment | PDF (77 KB)

Nieuw: Lyseo I van Bürstner, de huiselijke Integraal in het middenprijssegment| JPG (1867 KB)