Kehl, 26 augustus 2022

Jaarlijkse persconferentie: Bürstner - wij brengen #feelgood op de weg

Bürstner breidt zijn gamma verder uit en biedt vanaf het nieuwe seizoen extra modelseries aan, ook met elektrische aandrijving, in het voor het merk typische feelgood-comfort. Bovendien is er een caravan facelift. Naast de nieuwe producten gaat de digitalisering verder met de My Bürstner App en het label "Bürstner Individual" breidt het aanbod verder uit.

Düsseldorf. De uitbreiding van het productengamma van Bürstner vordert gestaag. Het spectaculaire hoogtepunt van de Caravan Salon dit jaar is de innovatieve camper Bürstner Lyseo Gallery TD. Slechts een jaar na de presentatie van het prototype toont Bürstner deze gestroomlijnde halfintegraal als seriemodel, waarbij met een druk op de knop door de opblaasbare alkoof een 2e woonverdieping wordt gecreëerd - voor nog meer #feelgood

Verdere camperinnovaties
In de comfortklasse zijn de noviteiten geconcentreerd op het speciale model Bürstner Limited en de populaire Bürstner Lyseo TD. Bovendien wordt de Bürstner Lyseo familie - naast de Lyseo Gallery TD - uitgebreid met een nieuwe serie. De volledig geïntegreerde Bürstner Lyseo I interpreteert het merktypische #feelgood op een klassieke manier en dicht het gat in het middenprijssegment.

De nieuwe compacte Bürstner Lineo T is een halfintegraal op basis van FORD, die de gezelligheid van een slanke halfintegraal (220 cm buitenbreedte) combineert met de wendbaarheid van een Van - de ideale instap in de Bürstner comfortklasse. Dit model is te zien op de FORD-stand.

Vernieuwingen van de campervans
Met de nieuwe Urban Camper Bürstner Playa op de Renault Trafic wordt een nieuwe mijlpaal van de strategie "de nieuwe compacten" in de praktijk gebracht.

De professionele, individuele aanpassing van Bürstner campervans wordt voortaan aangeboden onder het label "Bürstner Individual". Kopers van geselecteerde voertuigen kunnen hun unieke voertuig rechtstreeks af fabriek bestellen. Zij kunnen kiezen uit een aanbod van exclusieve productelementen: speciale folies in verschillende uitvoeringen, individuele belettering, aluminium velgen en radiatorgrille als speciale accessoires, zelfs eigen wensen zijn mogelijk.

Met een blik op de toekomst van e-mobiliteit zal de Bürstner Lineo Electric te zien zijn. Na de in 2021 getoonde Bürstner Eliseo Natural Gas bewijst dit eens te meer dat Bürstner voorbereid is op de alternatieve aandrijvingen van de toekomst. De campervan op basis van de Bürstner Lineo-serie is 100% elektrisch aangedreven en heeft een actieradius van maximaal 317 km. De toepassing ervan in de serieproductie wordt momenteel nog onderzocht en hangt in grote mate af van de vraag van de klant.

Noviteiten caravans
De belangrijkste veranderingen zijn de facelift van de Premio en Premio Plus caravanseries, evenals de Bürstner app voor voertuigcontrole in de Averso Plus.

Alle nieuwe producten zullen worden gepresenteerd op de nieuwe Bürstner-stand in hal 6, stand D03.

Actuele persfoto's en persinformatie zijn te downloaden op
www.buerstner.com/pressday.

PERSCONTACT

RAYMOND LESAGE