Lineo T, de eerste Bürstner camper op een Ford chassis.

Lineo T is Bürstner's antwoord op de groeiende vraag naar compacte campers. De slanke, halfintegrale, gebouwd op het Ford Transit heavy duty chassis, biedt het vertrouwde, merk typische wooncomfort en breidt het Bürstner compacte programma uit met een nieuwe serie.

Düsseldorf. Met de nieuwe Lineo T breidt kampeerautofabrikant Bürstner uit Kehl zijn toch al brede portfolio van compacte voertuigen nog meer uit. De nieuwe Lineo T wordt net op tijd voor het Caravan Salon gepresenteerd. Het is een smalle, halfintegrale camper op basis van de Ford Transit met voorwielaandrijving en een heavy duty chassis met een totale breedte van slechts 220 cm. De eerste op Ford gebaseerde Bürstner camper. Motoropties variëren van 130 tot 155 pk.

De Lineo T is standaard uitgerust met 16'' banden op stalen velgen, radiovoorbereiding, een watertank van 100 L en een vuilwatertank van 97 L, alsook ruimte voor 2 x 11 kg gasflessen. Het lichte, moderne interieur is functioneel en huiselijk ingericht met meubeldecor Brava en creëert de voor het merk kenmerkende feelgood sfeer in het voertuig.

In het begin worden 3 compacte indelingen aangeboden in lengtes van 660 cm tot 699 cm:

Lineo T 620 G – - lengte 660 cm, eenpersoonsbedden, garage, draaibare stoelen, Vario badkamer, kledingkasten onder de eenpersoonsbedden en complete keuken incl. 90 L absorber koelkast
Lineo T 690 G – lengte 699 cm, enkele bedden, garage, draaibare stoelen, Vario badkamer, extra hoge linnenkast en veel bergruimte, 133 L compressor koelkast
Lineo T 700 – lengte 699 cm, vrijstaand queensbed (optie: elektrisch in hoogte verstelbaar), draaibare stoelen, Vario-badkamer, kleerkast aan beide zijden naast bed, extra hoge linnenkast, complete keuken met 133 L compressor koelkast

1 / 4

Voor de Lineo T is een omvangrijk uitrustingspakket beschikbaar, dat bijvoorbeeld de passagiersairbag, pilotenstoelen in woonruimtebekleding, aluminium kaderramen, centraal vergrendelde Premium opbouwdeur, 40x40 cm dakluik, elektrische instaptrede, extra garagedeur alsmede een verlichtingspakket en een praktische 230 V contactdoos in de garage achterin omvat.

Als dat niet genoeg comfort voor u is, kunt u ook een "Active pakket" bestellen met 16'' aluminium velgen en spoilerbeschermbuis, evenals een Ford Comfort pakket met verwarmde voorruit, regensensor voor de ruitenwissers en diverse rijassistentiesystemen.

U vindt de nieuwe Bürstner Lineo T 690 G op de Caravan Salon in Düsseldorf op de FORD-stand in hal 16. De andere twee indelingen zullen later worden gepresenteerd.

Persbericht: Lineo T, de eerste Bürstner camper op een Ford chassis | PDF (70 KB)

Lineo T, de eerste Bürstner camper op een Ford chassis | JPG (1204 KB)