Düsseldorf, 25 augustus 2023

• Halfintegrale Lyseo TD showcar komt als verrassing met push-out lounge.
  • Verrassingsmodel Habiton gepresenteerd als een studie in het nieuwe voertuigsegment van microcampers
  • Nieuwe Copa: nu op Ford Torneo Custom V710 chassis
  • Lineo C: nieuw slaapdak en functionelere oplossing voor de achterruit
  • Nieuw hefdak voor buscampers Campeo en Eliseo
  • Caravans: My Bürstner App voor iedereen en presentatie van een nieuwe generatie hefbedden

Düsseldorf. Nadat de vrijetijdsvoertuigfabrikant Bürstner uit Kehl al een "vuurwerk van innovaties" had afgestoken op de Caravan Salon 2022, brengt het bedrijf dit jaar verrassend twee studies naar de Salon die de wooncompetentie van het merk Bürstner verder ontwikkelen:

De Micro Camper studie HABITON BY BÜRSTNER is gebaseerd op de populaire Renault Kangoo, die voor de merkfabrikant Bürstner een compleet nieuw voertuigsegment zou kunnen bedienen. Het definieert een nieuwe "campstyle" voor trendbewuste singles, koppels en gezinnen. Het voertuig is geschikt voor dagelijks gebruik en is modulair doordacht. Highlight is de opblaasbare daktent, dat volledig in het silhouet van het voertuig is geïntegreerd dankzij een aerodynamisch geoptimaliseerde en perfect gevormde geïntegreerde dakkoffer.

De tweede verrassing is de studie van de "Lounge" met zijdelings uitschuiven van de woonzitgroep. Met deze oplossing wordt de camper een woonkamer op wielen, die onderweg maximaal woon- en slaapcomfort biedt.

Modelupdate voor Bürstner campers
Voor het nieuwe seizoen wordt het aanbod van de Lineo T uitgebreid met 2 extra indelingen (T 569 en T 590) tot een totaal van 5 woonoplossingen. Er zijn ook aanpassingen aan de indelingen van de Lyseo TD.

Buscampers: verbeterd hefdak en nieuwe achterruit in de Lineo C
Vanaf nu zijn de modellenreeksen Campeo en Eliseo uitgerust met een nieuw hefdak. Het scoort met verbeterde features zoals panoramafunctie, dakluik voor betere ventilatie, groter ligoppervlak, zwanenhalslamp met USB, aluminium bedbodem voor meer slaapcomfort en verbeterde waterdichtheid. Dankzij een elektrisch slot kan het heel gemakkelijk geopend en gesloten worden..

Een #overalthuis-binnenklimaat is belangrijk. Daarom heeft de Lineo C nu een nieuw achterraam dat zelfs geopend kan worden als de fietsendrager gemonteerd is, zodat de leefruimte goed geventileerd kan worden. De Lineo C heeft nu ook een slaapdak, waardoor er tot 5 slaapplaatsen mogelijk zijn.

Nieuwe Copa bij de Urban Camper
De geavanceerde allrounder Copa biedt klanten vanaf het nieuwe seizoen nog meer van het typische "#overalthuis-gevoel" van het merk. Met de nieuwe Copa voltooit Bürstner de overstap van het succesvolle model naar het nieuwe Ford Tourneo Custom V710-chassis. De twee vertrouwde indelingen, C 500 en C 530, zijn aangepast en verder ontwikkeld voor het nieuwe chassis. Twee aandrijvingsvarianten op basis van de dieselmotor met voorwiel- en vierwielaandrijving worden in eerste instantie aangeboden.

De in 2022 geïntroduceerde Playa Limited-serie kan nu ook worden besteld als C 530 met badkamer.

Nog meer comfort bij Bürstner caravans
De My Bürstner Information App is nu beschikbaar voor alle Bürstner caravans, inclusief instapmodellen. De slimme app verhoogt het bedieningsgemak door verschillende voertuigwaarden op de smartphone te controleren. Het uitrustingspakket "Black Forest", bekend van de Bürstner buscamper, zal in de toekomst ook beschikbaar zijn voor de Premio serie. Daarnaast heeft de uitvinder van het hefbed in de caravan een nieuwe, comfortabel te bedienen generatie van het Bürstner caravanhefbed ontwikkeld.

Meer informatie, teksten, foto's, indelingen, technische gegevens en catalogi zijn te vinden op ons persportaal

U kunt alle innovaties live beleven op de Caravan Salon van 25.8. tot 3.9.23 in Düsseldorf in Hal 6.

PERSCONTACT

RAYMOND LESAGE
raymond.lesage@erwinhymergroup.com

Marketing Director

Nieuw modeljaar bij Bürstner: meer modellen, twee verrassingen, nieuwe Copa en optimalisatie van het #overalthuis gevoel in detail | PDF (152 KB)

Nieuw modeljaar bij Bürstner: meer modellen, twee verrassingen, nieuwe Copa en optimalisatie van het #overalthuis gevoel in detail | JPG (1,3 MB)

Voor gedetailleerde informatie en uitleg over alle gewichts- en zitspecificaties, verwijzen wij u naar onze verkoopdocumenten, onze website, onze configurator of neem contact op met onze merkdealer. Als u specifieke vragen heeft, neem dan rechtstreeks contact met ons op.