Bürstner rust de nieuwe Lineo campervan op een Ford Transit uit, die pas in maart 2022 werd geïntroduceerd, met standaard aan beide zijden gemonteerde "slaapverlengstukken". Daarmee is de camperproducent uit Kehl de eerste in de branche die een dwars achterbed van meer dan 2 meter lang in een campervan presenteert, dat geïntegreerd is in een bijzonder huiselijk en comfortabel feelgood interieurdesign.

Kehl. Voor het nieuwe seizoen 2023 kunnen “lange” kopers van een Bürstner Lineo C 590 zich verheugen op een bijzonder hoog slaapcomfort. Bürstner, de camperproducent uit Kehl, bouwt zijn nieuwe Lineo namelijk standaard op Ford Transit met slaapverlengingen aan beide zijden, geïntegreerd in het huiselijke feelgood interieurdesign dat typisch is voor het merk. Dankzij deze verlengingen kan het achterste dwarsbed in XXL-formaat 201 x 145 cm worden geïnstalleerd.

Deze optimalisering dient om het slaapcomfort voor langere reizigers te verhogen en creëert meer ruimte achterin, niet alleen optisch. Gecombineerd met een stahoogte van 199 cm, is het voertuig ideaal voor langere mensen.

De verbreding is van buitenaf nauwelijks zichtbaar, want Bürstner heeft deze "slaapverlengingen" bijna onzichtbaar in het totale design van het voertuig geïntegreerd.

"We spreken ook steeds jongere doelgroepen aan met ons gamma compacte campervans. Onze kopers zijn nu gemiddeld 1,80 cm lang en willen ook onderweg comfortabel en gezond slapen", zegt Carolin Gebhardt, productmanager voor campervans bij Bürstner. "Deze verbreding is een extra, aankoop argument en ik ben blij dat wij als eerste dergelijke slaapafmetingen in de campervan kunnen aanbieden in een comfortabele, huiselijke en warme woonsfeer."

Korte terugblik: in maart 2022 presenteerde Bürstner al de Lineo, als eerste campervan in het Bürstner gamma op Ford Transit. Toen nog met standaard bedafmetingen. De Lineo is verkrijgbaar in verschillende lakkleuren en heeft een 130 pk motor met handgeschakelde versnellingsbak, een zijwindassistent, tractiecontrole, een schuifdeur rechts en ramen met verwarming in de achterdeuren.

Binnenin scoort de nieuwe Lineo volledig met het typische Bürstner "feelgood". De Lineo C 590 heeft een comfortabele zithoek voorin, een kitchenette en badruimte in het midden van het voertuig en een groot dwarsbed achterin. De onbelemmerde zichtlijn creëert een ruimtelijk woongevoel. Bijzonder opmerkelijk in deze serie is de dubbele vloer, waarin de installatieleidingen hun beschermde plaats vinden. Tegelijkertijd biedt hij opbergruimte aan de achterzijde van het voertuig, die gemakkelijk kan worden beladen door middel van extra opbergladen. Een bijzonder highlight: de tussenruimte is verwarmd. De Lineo is uitgerust met de Brava woonwereld - bekend van andere modelseries: moderne meubels en oppervlakken in een mix van hout en warm, licht, modern zandgrijs, evenals een keuze uit drie huiselijke stofferingsdecors. Verschillende optionele uitrustingspakketten zijn beschikbaar.

Deze nieuwe Lineo zal vanaf half november bij de Bürstner dealers verkrijgbaar zijn. De Lineo C 590 zal voor het eerst aan het publiek worden voorgesteld op het Caravan Salon 2022 in Hal 6, Stand D03.

Persbericht: Bürstner wooncomfort: Lineo campervan met een maxi dwarsbed van meer dan 2 meter | PDF (71 KB)

Bürstner wooncomfort: Lineo campervan met een maxi dwarsbed van meer dan 2 meter | JPG (780 KB)